Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Márkatársítás és alkatrészmárkázás

MÁRKATÁRSÍTÁS. A forgalmazók termékeiket különböző módokon gyakran kombinálják más vállalatok termékeivel. A márkatársítás – vagy más néven kettős márkázás vagy márkakapcsolás – esetén kettő vagy több jól ismert, létező márkát közös termékké gyúrnak vagy valamilyen módon együtt forgalmaznak.820 A márkatársítás egyik formája az azonos vállalaton belüli márkatársítás, mint például ahogy a General Mills a Trix gabonapelyhet és a Yoplait joghurtot reklámozza. Létezik vegyes vállalati márkatársítás, ilyen például General Electric és Hitachi izzólámpák forgalmazása Japánban, illetőleg a Citibank AAdvantage hitelkártyája. További formája a több márkatulajdonos márkatársítása, mint például az Apple, az IBM és a Motorola egykori technológiai szövetsége a Taligent esetében.821 Emellett létezik még a kiskereskedelmi márkatársítás, amikor is két kereskedelmi egység a helykihasználás és a nyereség optimalizálása érdekében ugyanazt a helyiséget használja. Ilyenek például a Pizza Hut, a KFC és a Taco Bells közös tulajdonában lévő éttermek.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave