Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


fejezet: Az integrált marketingkommunikáció tervezése és irányítása

A modern marketing ma már nem csak abból áll, hogy kifejlesztünk egy jó terméket, kellően vonzó árral látjuk el, majd elérhetővé tesszük célpiacunk számára. Egy vállalatnak ma már mindazokkal kommunikálnia kell, akik akár most, akár tevékenységében érintettek lehetnek (ún. stakeholderek), de kommunikálnia kell a nagyközönséggel is. A legtöbb cégnél nem is az a kérdés, hogy kommunikáljon-e, hanem az, hogy mit üzenjen, hogyan, valamint mikor, kinek és milyen gyakran. A fogyasztók több száz kábeltelevíziós és műholdas tévécsatornát nézhetnek, több ezer magazint és napilapot olvashatnak, és több millió internetes honlapot böngészhetnek. Egyre aktívabb szerepet játszanak annak eldöntésében, hogy milyen üzeneteket szeretnének kapni, és hogy miként akarnak kommunikálni másokkal az általuk használt termékekről és szolgáltatásokról. A holisztikus marketingszemléletet alkalmazó cégek többféle kommunikációs eszköz kreatív ötvözésével igyekeznek célközönségüket hatékony módon elérni és a célpiacokat befolyásolni. Az Ocean Spray – vörösáfonya-termesztők mezőgazdasági szövetkezete – számos kommunikációs eszközt használt arra, hogy forgalomcsökkenését a visszájára fordítsa.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave