Poór József (szerk.)

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Innováció – megújulás – fenntarthatóság


Tanácsadási folyamat a digitális korban

A digitális kor az információs korral előbb párhuzamosan futó, majd később azt leváltó korszak. A digitális kor legjellemzőbb tulajdonsága (Kollár, 2014), hogy a külvilágból érkező, s érzékszerveink által érzékelhető (látható, hallható stb.), illetve nem érzékelhető jelenségek az információfeldolgozás minél előbbi stációjában digitalizálódnak. Az ilyen javak a hagyományos árukhoz képest sokkal gyorsabban és sokkal több emberrel oszthatók meg (vírusszerű terjedés), s ha egy digitális adat/információ bekerül a hálózati környezetbe, akkor onnan gyakorlatilag kitörölhetetlen. A digitális kor – többek között – magával hozza egyfelől új, illetve differenciált tanácsadási területek megjelenését, illetve a tanácsadási folyamatok és technikák digitális támogatottságát. Az előbbi legmarkánsabb és legszembetűnőbb területe az informatikai tanácsadás (erről lásd bővebben a könyv 13. fejezetében leírtakat), amelynél Gartner8 óvatos becslése szerint is az elkövetkező években világviszonylatban csak a big data (óriási adattömeg rendszerezése és elemzése) területén is közel ötmillió munkavállalóra (elemzők, tervezők, tanácsadók) lesz szükség, azt pedig még csak megjósolni sem igazán lehet, hogy 2030-ra hány millió ember fog dolgozni olyan, az informatikához szorosan köthető területen, mint pl. a memóriasebészet, a precíziós és intelligens művégtagtervezés és -gyártás (testrészipar), a kiberjogászat, a virtuális tanítás, a tartalomszabászat, az adatmegsemmisítés, a virtuális menedzsment, az időtőzsde, a szociális háló munka. A továbbiakban a fogalom meghatározását követően a klasszikus tanácsadási modell öt részét tekintjük át a digitális kor által kínált lehetőségekkel.

Menedzsment-tanácsadási kézikönyv

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 011 3

800 oldalas könyv a tanácsadásról a digitalizáció korában?! Igen! Tegyék félre előítéleteiket! Sokaknak adhat ötleteket, javaslatokat és megoldásokat, a vezetői feladatokat is ellátók számára, és nem csak a vállalati szférában. A hazai tanácsadói szakma elismert vezetői, tanácsadói, trénerei és oktatói adnak gazdag menüt ehhez. Ízlelgessék és emésztgessék! Élvezetes és építő!

Czakó Erzsébet egyetemi tanár, igazgató

Budapesti Corvinus Egyetem,Gazdálkodástudományi Kar,

Vállalatgazdaságtan Intézet

A globális válság rádöbbentette a vállalatok többségét arra, hogy a sikeres túlélés, a megváltozott feltételekhez történő gyors alkalmazkodás menedzseléséhez nincs kellő tudásuk. Arra is rádöbbentek, hogy hiányos vezetői kompetenciáikat a legolcsóbban és legszakszerűbben külső tanácsadó cégekkel együttműködve erősíthetik meg. Ez a kézikönyv színvonalasan áttekinti a tanácsadói szolgáltatások széles körét, nemcsak vállalati vezetőknek ajánlható, de kiválóan használható a felsőoktatásban is.

Lengyel Imre, az MTA doktora, Akadémiai Díjas egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem

Amióta az innovatív tanácsadói képességek a siker kulcsfontosságú elemévé váltak a tudásalapú szakmai szolgáltatások esetében, egy ilyen komplex és sokrétű könyv nagyon hasznos forrása lehet a tanácsadók állandóan bővülő tudásbázisának.

Aaron Michelin ügyvezető igazgató

Enersense International Oy Gyakorló HR szakemberként, szervezetfejlesztőként folyamatosan dolgozom tanácsadókkal, legyenek azok belső avagy külső tanácsadók. Alapvetően a HR szerepe is a folyamatos belső fejlesztés és fejlődés biztosítása - ez a tevékenység a felgyorsult környezetben sokszor jár együtt dilemmákkal, és keressük a tapasztalati tudást hozzá. Ehhez a munkához kiváló kiinduló és összefoglaló művet tart a kezében az olvasó. Nélkülözhetetlennek tartok egy ilyen átfogó művet a vezetők, szervezeti szakemberek és külső tanácsadók polcáról.

Bárdos Andrea szervezetfejlesztési vezető

Bonafarm Csoport

Hivatkozás: https://mersz.hu/poor-menedzsment-tanacsadasi-kezikonyv//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave