Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


A franchise − vállalkozási formák

A „franchise” francia eredetű kifejezés (a „franchir” és az „affranchir” szavakból származik), eredeti jelentése feudális szabadságjog, kiváltság, adómentesség. A franchising csírái már a középkorban fellelhetők a világi és egyházi privilégiumok pénzért vagy szolgáltatásért történő átengedésében. Napjainkban viszont a franchise a gazdasági életben az egész világon általánosan használt fogalom, amely piacgazdasági viszonyok között egy rohamosan terjedő üzleti kapcsolatrendszer-típust, vállalkozási formát, üzleti módszert, viszonyt, illetve gazdaság- és piacszervezési módszert jelöl. A könyvben a témával önálló fejezetben történő foglalkozást ezen tény mellett egyrészt az indokolja, hogy a franchise alkalmazása a szolgáltatások területén a legelterjedtebb, másrészt pedig az a tény, hogy a franchise lényeges elemét alkotja minden esetben a különböző szolgáltatások nyújtása.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave