Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Az egészségturizmus keresletének jellemzői a szállodaiparban

Az egészségturisztikai szolgáltatások iránti igény egyre nő az utazók körében. Bármilyen motivációjú utazás, üzleti, szabadidős, kulturális célú utazás, városlátogatás, üdülés esetében az egészségturizmus iránti igény legalább kiegészítő szolgáltatási jelleggel megjelenik napjaink utazóinak igényei között. A szállodák egyre inkább arra törekednek, hogy szolgáltatásaikat a megcélzott célcsoport részére fejlesszék ki, ugyanakkor a szolgáltatások körét a legtöbb esetben már egészségturisztikai szolgáltatásokkal is kiegészítik. Az üzleti utazóknak például fitneszterem áll a városi szállodákban rendelkezésükre, amelyeket egyre modernebb gépekkel szerelnek fel és a környékbeli sportolási, futási lehetőségekről is tájékozódhatnak a szállodában. Az üzleti szállodák sok esetben például a hétvégi szabadidős vendégek forgalmának megnyerésére is kialakítják, bővítik fitnesz és wellness részlegüket, hiszen így a szabadidős vendégeket is megnyerhetik, valamint a hét közben üzletemberként utazó vendég a hét végére családjával, barátaival is visszatérhet. A nagyobb forgalom és nyereség elérése reményében a szállodák rákényszerülnek a folyamatos innovációra, aminek kitűnő példája az egészségturizmus wellness és fitnesz területe.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave