Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Irányítási kérdések az értékesítési úton

Az értékesítési rendszerben ellátandó funkciók sokszínűsége, a benne szereplő vállalatok és azok kapcsolatainak változatossága tulajdonképpen magának a piacgazdasági rendszernek a bonyolultságát mutatja. A vállalatok valamilyen módon függetlenek, de éppen a piacok méretének növekedésével, a nemzetközi verseny megjelenésével fokozottabban előtérbe kerülnek az irányítási kérdések az értékesítési úton (Anderson–Coughlan, 2002). A legegyszerűbb és legalapvetőbb kérdés, amit fel lehet és kell tenni, hogy „ki birtokolja az értékesítési utat”, ezt a gyakorlatban nehezen leírható rendszert. A 8.4. ábrán felvázolt nagyvonalú séma egyszerűsített választ ad erre a kérdésre. A korábban tárgyalt vertikális marketingrendszerek vállalati formája tekinthető az egyik szélső esetnek. Ebben az esetben következő lépésként vizsgálható az értékesítési úton gyakorolt magatartás, majd mérhető az értékesítési út teljesítménye a többi versenyben álló marketingrendszerhez képest.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave