Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Az eladószemélyzet kiválasztása és képzése

Az eladási vezetők legfontosabb, a teljesítményt befolyásoló tevékenysége a munkatársak kiválasztása és képzése. A személyes eladás gyakran igen jelentős erőforrásokat emészt fel, melyek nagy része személyfüggő. Hosszabb időnek kell eltelnie ahhoz, hogy egy értékesítő jól lássa el feladatát, s ez állandó tréninget jelent. Az oktatási befektetések hatékonyságát növelendő, a vállalatok érdeke, hogy a fluktuációt minél alacsonyabban tartsák, hiszen minden egyes munkatárs képzésére jelentős összeget költenek. Ennek alapját a megfelelő kiválasztás képezi, aminek hatékonyságát azon is le lehet mérni, mennyire vesznek részt az eladási vezetők e tevékenységben.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave