Forgács Attila

Fejezetek a kommunikáció szociálpszichológiájából


Az üzenet helye

Eldöntendő kérdés, hogy az üzenetet milyen kommunikációs csatornán célszerű eljuttatni a befogadóhoz (személyes találkozás, média különféle csatornái, reklám stb.). Az üzenet elhelyezésének fontos szempontja a kommunikációs csatorna használatának gyakorisága (például nézettség, olvasottság, stb.), ami célcsoportonként rendkívül változó. Jelentős lehet, hogy a befolyásolás során az üzenet vagy egyes elemei a közlés elején, a közepén, vagy a végén helyezkednek el. A televíziós és rádiós reklámidők sorában a legdrágább az elsőként leadott, a második legdrágább az utolsóként közölt, míg a legolcsóbb a promóciók között leadott reklám. Az viszont kérdés, hogy a legfontosabb üzenetet a sajátközlés elején, közepén, vagy a végén helyezzék el? Az eleje mellett szól, hogy arra figyelnek leginkább a befogadók (elsőbbségi hatás), míg a vége mellet szól, hogy az utolsó információ ragad meg leginkább (frissességi hatás) (II.4.7.5. fejezet).

Fejezetek a kommunikáció szociálpszichológiájából

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 105 9

Ebben a kötetben azon válogatott előadások írásos változatát gyűjtöttük össze, melyeket Forgács Attila az utóbbi 30 évben a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Budapesti Gazdasági Egyetemen, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, a Debreceni Egyetemen, a Partiumi Keresztény Egyetemen, valamint a Kuopiói Egyetemen (Finnország) oktatott és a mai napig oktat. Az előadásai a szociálpszichológia, a kommunikációtudomány, a gazdaságpszichológia, a gasztropszichológia, valamint a pszichoszomatika ötszöge körül szerveződtek. A pszichoszomatikával kapcsolatos írásait Pszichoarcheológia címen az Aula Kiadó 2009-ben, illetve Az evés lélektana című gasztropszichológia könyvét az Akadémiai Kiadó 2004-ben, majd 2013-ban, illetve 2017-ben adta ki. Ezért ebben a gyűjteményben indokolatlan lenne e témákat érinteni.

A szerzőről:

Jelenleg az ELTE Pszichológia Kar oktatója, valamint a Corvinus Egyetem Pszichológiai Központjának vezetője. Eddigi pályafutása során 5 alkalommal választották az év oktatójának különböző egyetemeken. 6 könyve jelent meg, összesen 21 kiadásban. 500-an idézik munkáit. Az egyetemi oktatás mellett a MindTitude™ piackutató cég kutatási igazgatója. Az Új Diéta, A Magyar Dietetikusok Lapjában, valamint az Élelmiszer Magazinban állandó rovata van. A rendszerváltás óta 250 szakmai médiaszereplése volt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/forgacs-fejezetek-a-kommunikacio-szocialpszichologiajabol//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave