Forgács Attila

Fejezetek a kommunikáció szociálpszichológiájából


Attitűdök az üzleti életben, a politikában és a társadalomtudományokban

Az üzleti, valamint a politikai élet fontos tényezője a társadalmi szereplők, a potenciális fogyasztók, a választók, az üzlettársak, az ügyfelek stb. viselkedésének előrejelzése és befolyásolása. A tudomány tekintetében az az elmélet, technika, ismeret stb. tekinthető igazán tudományosnak, mely képes a jelenségek előrejelzésére és módot ad a folyamatok befolyásolására. A mérnöknek tudnia kell előre jelezni, hogy a Szabadság-híd elbír-e annyi járművet, amennyivel potenciálisan megterhelődhet. Amennyiben nem bírná el, tudnia kell a beavatkozás módját. A pszichológiai ismeretrendszerben a társadalmi viselkedések előrejelzésére leginkább az attitűd jelenségköre alkalmas, ezért ebben a fejezetben az attitűddel kapcsolatos legfontosabb ismereteket és gyakorlati útmutatókat gyűjtöttük össze.

Fejezetek a kommunikáció szociálpszichológiájából

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 105 9

Ebben a kötetben azon válogatott előadások írásos változatát gyűjtöttük össze, melyeket Forgács Attila az utóbbi 30 évben a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Budapesti Gazdasági Egyetemen, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, a Debreceni Egyetemen, a Partiumi Keresztény Egyetemen, valamint a Kuopiói Egyetemen (Finnország) oktatott és a mai napig oktat. Az előadásai a szociálpszichológia, a kommunikációtudomány, a gazdaságpszichológia, a gasztropszichológia, valamint a pszichoszomatika ötszöge körül szerveződtek. A pszichoszomatikával kapcsolatos írásait Pszichoarcheológia címen az Aula Kiadó 2009-ben, illetve Az evés lélektana című gasztropszichológia könyvét az Akadémiai Kiadó 2004-ben, majd 2013-ban, illetve 2017-ben adta ki. Ezért ebben a gyűjteményben indokolatlan lenne e témákat érinteni.

A szerzőről:

Jelenleg az ELTE Pszichológia Kar oktatója, valamint a Corvinus Egyetem Pszichológiai Központjának vezetője. Eddigi pályafutása során 5 alkalommal választották az év oktatójának különböző egyetemeken. 6 könyve jelent meg, összesen 21 kiadásban. 500-an idézik munkáit. Az egyetemi oktatás mellett a MindTitude™ piackutató cég kutatási igazgatója. Az Új Diéta, A Magyar Dietetikusok Lapjában, valamint az Élelmiszer Magazinban állandó rovata van. A rendszerváltás óta 250 szakmai médiaszereplése volt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/forgacs-fejezetek-a-kommunikacio-szocialpszichologiajabol//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave