Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Identitás

A harmadik kulcsfogalom az identitás. Bármilyen kultúrában élő ember élete során sok szerepet játszik, sok azonosságot felvesz. Ezek mennyisége és a szerepek váltakozásának gyorsasága nemcsak az egyéntől, de a kulturális beállítódástól és a környezet nyomásától is függ. Életünk egyik legfontosabb kihívása a sok szerepváltás között is megtartani egyéniségmagvunkat, megfelelni önnön igényeinknek és a szűkebb, illetve tágabb társadalmi elvárásoknak. A szerepek, identitások cserélgetése, felvállalása, használata és levetése egyidős az emberi civilizációval. Nincs ez másképpen az információs társadalom korában sem, amikor új (?) tényezőként megjelenik egy nagyon nagy mértékben technikai körülmények által befolyásolt, de emberi identitáshalmaz, a hálózati identitás. A számítógépeknek, a vizualizációs technikáknak, de főleg a digitális azonosításnak köszönhetően úgy lehetek valahol, hogy nem is vagyok ott; úgy veheti fel valaki a személyiségem, hogy nem is hasonlít rám, lehet, hogy nem is vagyunk egyneműek – és ami a legijesztőbb, nem is kell neki saját személyiségét megváltoztatnia. Virtuális identitásunk kettős teherrel küzd: létfontosságú, de elszakítható tulajdonosától. Ez a tény, illetve az ebből fakadó félelem szinte már logikusan és magától értetődően válik nyugati technofil (és egyszerre -fób) kultúránk alapelemévé.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave