Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Az online kapuk őrei: infrastruktúra, interfész, mediatizálódás

A közösségek online aktivitásának, illetve az ágensek részvételének alapvető kritériuma, illetve kérdése az a digitális infrastruktúra, melyhez hozzáférhet (vagy nem, vagy csak részlegesen) – a hálózat sebességétől és korlátaitól a hálózatot láthatóvá tevő interfészekig és az adott platformok személyreszabhatóságáig. Alapvető mérőszám a penetráció,azaz a lakosság arányához viszonyított elérési arány – mely a világ egyes pontjain lehet akár 90% feletti, de 10% alatti is – ami teljesen eltérő aktivitást jelent a hálón (vagy azon kívül).23 Szintén meghatározó a hálózat sebessége: ha egy országban az átlag letöltési sebesség 35 Mbps és az átlag feltöltési sebesség 20 Mbps fölött van,24 míg másutt ezek az értékek 0,25 Mbps alá esnek, a felhasználói szokások teljesen eltérőek. Míg az egyik esetben kialakulhat egy folyamatosan elvárt online jelenlét, addig a másik esetben ez a jelenség nem lehet domináns.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave