Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Fogyasztók közötti (C2C) üzleti modellek

A C2C vállalatok lehetőséget teremtenek arra, hogy a fogyasztók egymás között üzletelhessenek. A modell első alkalmazója, egyben legjobb példája a piacteremtő üzleti modellt alkalmazó eBay. Az eBay előtt az egyes fogyasztók garázsvásárokra, bolhapiacra jártak, hogy használt termékeket adjanak el vagy vegyenek. Az online aukció bevezetésével a fogyasztóknak nem kellett többé elhagyniuk az otthonukat vagy az irodát ahhoz, hogy megtalálják az általuk érdekesnek tartott tárgyakat, és az eladóknak nem kellett drága helypénzeket kifizetniük, hogy árusítani tudjanak. Ráadásul ezért cserébe az eBay csak egy kis közvetítői díjat számol fel, tehát minél több az aukció, annál többet keres. Ez a modell lehetővé tette az eBay számára, hogy az egyik olyan cég legyen, amely a kezdetektől fogva nyereséges volt (és az is maradt jó pár évig).

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave