Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


Multilevel marketing

Külföldön és belföldön egyaránt sok vita jellemzi a bolton kívüli közvetlen értékesítés egyik formáját, a multilevel marketinget (MLM), melyet többszintű, hálózati vagy network marketingnek is neveznek. A rendszer független termékforgalmazókból álló hálózatra épül, ahol az értékesítők a közvetlen értékesítés mellett a hálózatfejlesztésben is érdekeltek. A forgalmazók az eladás arányában jutalékban részesülnek, s ha új embert szerveznek be, akkor az általa eladott mennyiség alapján újabb jutalékot kaphatnak. Így minden új termékforgalmazót egy már rutinos termékforgalmazó személyesen léptet be, aki átadja tudását, tapasztalatait és folyamatosan segíti, támogatja a munkáját. Kritikus szemlélők pilótajátékhoz hasonlítják ezt a rendszert, melyben véleményük szerint a piramis felső részén levők munka nélkül extra jövedelemhez juthatnak. Hosszú ideig tartó viták és pereskedések után az vált elfogadottá, hogy a multilevel marketing akkor fogadható el tisztességes piaci magatartásnak, ha valamennyi forgalmazó jövedelmének meghatározó részét a saját, személyes eladása utáni jutalékból kapja.

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave