Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


Polcgondozás, merchandising

A hipermarketek óriási áruválasztékkal várják a vásárlókat, minden termékfajtából több tucatnyi van a polcokon. A fogyasztónak nehéz a döntés, ezért a gyártó a legfontosabb pillanatban még megpróbálja e döntést befolyásolni. Elsősorban a kategóriamenezsment alapján megtervezett termékelhelyezéssel, emellett a boltban, a termék közelében kirakott tájékoztató eszközök, reklámtárgyak, nyomtatványok segítségével próbál hatni a fogyasztókra. A polcgondozás vagy merchandising a termékek és a bolti reklámeszközök elhelyezése és gondozása, valamint az eladás helyén történő eladásösztönzés. A merchandising-tevékenység keretében a termelő képviselője segíti az értékesítést az eladás helyszínén. Maga a folyamat a merchandising és a személy, aki ezt a munkát végzi, a merchandiser. Magyarul polcszerviznek, termékgondozásnak is szokták hívni, a szakzsargonban az angol kifejezés fonetikus alakjának kissé magyarított formáját használják (mörcsi).

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave