Balaton Károly, Tari Ernő (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Stratégia, tervezés, módszerek


Makrokörnyezet-elemzés

A vállalatok mozgásterét számos tényező befolyásolhatja. Például egy nemzeti kormány gyógyszer-támogatási politikája egyértelműen meghatározza a gyógyszergyártók jövedelmezőségét, következésképpen stratégiáját. A lakosság folyamatos elöregedése, mint demográfiai tényező nagymértékben befolyásolja egy biztosító társaság működését. Az üzemanyagok biokomponens tartalmát előíró környezetvédelmi szabály erős hatást gyakorol egy üzemanyaggyártó vállalat stratégiájára. A lakosság körében egyre növekvő internet használat (életmód változása) erőteljes hatást gyakorol egy telekommunikációs szolgáltató cég sávszélesség-növelésére irányuló stratégiai lépéseire. A mobilkommunikációs technológia fejlődése, amely lehetővé teszi, hogy mobiltelefonunkat nemcsak beszélgetésre, hanem szöveges üzenetek küldésére, adathordozásra és átvitelre, rádióés zenehallgatásra, internetezésre, fényképezésre és videofelvételek készítésére vagy adóvevő célokra is használjuk, számos iparág szerkezetére kihat. Következésképpen a különböző iparágak szereplőit stratégiájuk újragondolására kényszeríti.

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 878 1

A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyagát foglalja össze. A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó.

A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását.

A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák.

A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze.

Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave