Balaton Károly, Tari Ernő (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Stratégia, tervezés, módszerek


A stratégiai szövetség

A vállalati stratégiai szövetségek viharos gyorsaságú elterjedését számos szakember a legutóbbi negyedszázad egyik legfontosabb stratégiai innovációjának tekinti a fejlett ipari államok mikrogazdasági szférájában. Vannak, akik a fordi futószalag megjelenéséhez hasonlítják a stratégiai együttműködések kibontakozásának jelentőségét, mások a divizionális szervezeti forma alkalmazásának sikerességéhez mérik a stratégiai szövetségek látványos előretörését. Egy amerikai stratégiakutató még történelmi párhuzamot is von a tartós vállalati kooperációk előnyeit méltatva: hasonlata szerint a stratégiai szövetségek modern világában nem érvényes többé a vállalatnak mint „középkori erődítménynek” a felfogása, mely szerint egy cég mindent a saját erejéből fejleszt, gyárt, értékesít és finanszíroz, s a szövetségkötés szándéka legfeljebb a gyengeség jeleként értékelhető. Korunkban – véli az említett szerző – nagyon sok cég az itáliai renaissance városállamokra emlékeztető módon cselekszik, amikor versenyt folytatnak egymással, de – határaik átjárhatóságát biztosítva – szüntelenül keresik a kölcsönös előnyökre alapozott együttműködés lehetőségét is.

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 878 1

A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyagát foglalja össze. A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó.

A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását.

A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák.

A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze.

Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave