Rekettye Gábor

Marketing a magyar kisvállalatoknak


A tárgyalás technikája

Ha eljutottunk addig, hogy a potenciális vevő érdeklődik az általunk ajánlott termék vagy szolgáltatás iránt, akkor megkezdődhet a tárgyalás. A tárgyalás egyik kiemelt területe az árakban való megállapodás. Jelen fejezetrész az ártárgyalás technikáján keresztül mutatja be a tárgyalástechnika nem is olyan egyszerű folyamatát (részletesen lásd Rekettye, 2011). A tárgyalásnak az értéklánc, az értékesítési csatorna találkozási pontjain van jelentősége. A termelők késhegyig menő alkut folytatnak beszállítóikkal, alvállalkozóikkal, a nagykereskedők alkut folyatnak a termelőkkel, a kiskereskedők a nagykereskedőkkel és/vagy a termelőkkel. Az alku nem más, mint egy tárgyalási folyamat, amely lehet egyszerű és bonyolult, attól függően, hogy mi képezi az alku tárgyát és kik a részt vevő felek. A nemzetközi kereskedelem szinte elképzelhetetlen tárgyalás nélkül. A nemzetközi tárgyalást nehezíti az a körülmény, hogy olyan partnerek tárgyalnak egymással, akik más kulturális környezetből jönnek, más hagyományokat tisztelnek és legtöbbször más nyelvet is beszélnek.

Marketing a magyar kisvállalatoknak

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 777 7

Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak.

Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft. Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el.

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni.

Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave