Rekettye Gábor

Marketing a magyar kisvállalatoknak


A meglévő fogyasztók megtartása, a kapcsolatok erősítése

Gyakori hiba, hogy az új fogyasztók megszerzésére tett erőfeszítések a már meglévő fogyasztók megtartásának rovására mennek. Ez azért is komoly gond, mert az üzleti világ egyik elfogadott hüvelykujj-szabálya szerint egy új fogyasztó megszerzése mindig drágább, mint a régi megtartása. Ha olyan akciókat, kedvezményeket stb. vezetünk be, amelyek csak az új vevőket érintik, akkor számolnunk kell a régiek elégedetlenségével. Emiatt minden egyes, az új vásárlókra irányuló ösztönző bevetése előtt meg kell vizsgálni, hogy annak milyen hatása lesz a jelenlegi vásárlóközönségre, vagy miképpen lehet valamilyen módon őket is bevonni, ugyanezzel vagy más típusú ösztönzési rendszerrel. A rendszerek lényege a vevő élettartamhozamának (customer lifetime value) maximalizálása.

Marketing a magyar kisvállalatoknak

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 777 7

Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak.

Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft. Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el.

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni.

Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave