Rekettye Gábor

Marketing a magyar kisvállalatoknak


Döntés a megvalósításról – erőforrások előteremtése, tervezés

Ha az informálódási szakasz pozitív eredménnyel zárul, akkor megszülethet a megvalósításra vonatkozó döntés. A 8. ábránkban látható, hogy a folyamat a döntést követően is két párhuzamos szálon fut tovább. Az egyik fontos cselekvési vonalat a szükséges pénzügyi, technikai-technológiai, illetve emberi erőforrások előteremtése, a másikat pedig az üzleti és marketingterv elkészítése jelenti. A kettő szorosan összefügg és kölcsönösen feltételezi egymást. A piackutatás során megalapozott értékesítési célok nagyon sokszor eleve meghatározzák a vállalkozás erőforrás-szükségletét. Az is előfordulhat azonban, hogy az elérhető erőforrások nagysága határolja be az értékesítési lehetőségeket, célokat. Az üzleti és marketingterv elkészítése nem öncélú ujjgyakorlat. Ez a terv lesz a jövőbeni tevékenységek irányvonala. Mielőtt a kezdő vállalkozó hozzáfogna az üzleti és marketingterv elkészítéséhez, két dolgot kell magában tisztáznia:

Marketing a magyar kisvállalatoknak

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 777 7

Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak.

Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft. Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el.

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni.

Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave