Marketing a magyar kisvállalatoknak
Vállalati eset: Egy szépségszalon üzleti és marketingterve (minta)
- az üzlet helye: a vendégek számára könnyen megközelíthető lokáció
- belső környezet: kellemes belső környezet, amely professzionális szolgáltatások nyújtására alkalmas
- kényelem: a szolgáltatások széles körét ajánlják egy helyen, meghosszabbított munkaidőben
- hírnév: alapja a tulajdonosok és az alkalmazottak által nyújtott magas színvonalú személyes kiszolgálás
- haj: vágás, lazítás, tartóshullám, festés, mosás, kondicionálás, göndörítés, fazonkészítés, hullámosítás,
- köröm: manikűr, pedikűr, lakkozás, polírozás, körömépítés,
- bőrápolás: arctisztítás, testápolás, masszázs.
Megnevezés/év | 2011 | 2012 | % | 2013 | % |
---|---|---|---|---|---|
Éves vendégszám (fő) | 9600 | 10560 | 10,0 | 11616 | 10,0 |
Átlagos költés – átlagár (Ft/alkalom) | 2 800 Ft | 2 900 Ft | 3,6 | 3 000 Ft | 3,4 |
ÁRBEVÉTEL (Ft) |
26 880 000 Ft | 30 624 000 Ft | 13,9 | 34 848 000 Ft |
13,8 |
Az egységnyi átlagár közvetlen költsége |
500 Ft | 550 Ft | 10,0 | 600 Ft | 9,1 |
Közvetlen költségek összesen | 4 800 000 Ft |
5 808 000 Ft | 21,0 | 6 969 600 Ft | 20,0 |
BRUTTÓ FEDEZET | 22 080 000 Ft | 24 816 000 Ft | 12,4 | 27 878 400 Ft |
12,3 |
Költségek: | |||||
Fizetések | 8 500 000 Ft | 9 500 000 Ft | 11,8 | 10 000 000 Ft | 5,3 |
Értékesítési, marketing- és egyéb költségek |
4 500 000 Ft | 4 500 000 Ft | 0,0 | 4 500 000 Ft | 0,0 |
Értékcsökkenési leírás | 1 000 000 Ft | 1 000 000 Ft | 0,0 | 1 000 000 Ft | 0,0 |
Rezsiköltségek (energia, fűtés stb.) | 1 800 000 Ft |
2 000 000 Ft | 11,1 | 2 200 000 Ft | 10,0 |
Biztosítás | 200 000 Ft | 200 000 Ft | 0,0 | 200 000 Ft | 0,0 |
A bérek közterhei (32%) | 2 720 000 Ft | 3 040 000 Ft | 11,8 | 3 200 000 Ft | 5,3 |
Bérleti díj | 2 000 000 Ft | 2 100 000 Ft |
5,0 | 2 205 000 Ft | 5,0 |
Költségek összesen | 20 720 000 Ft | 22 340 000 Ft | 7,8 | 23 305 000 Ft |
4,3 |
Kamatterhek (10%) | 500 000 Ft | 500 000 Ft | 0,0 | 500 000 Ft | 0,0 |
Nyereség adózás előtt | 860 000 Ft |
1 976 000 Ft | 56,5 | 4 073 400 Ft | 51,5 |
Adó (16%) | 137 600 Ft | 316 160 Ft | 56,5 | 651 744 Ft | 51,5 |
Nettó nyereség | 722 400 Ft | 1 659 840 Ft | 56,5 | 3 421 656 Ft | 51,5 |
Nyereség/árbevétel (profitráta) %-ban | 2,7 | 5,4 | 50,4 |
9,8 | 44,8 |
Tartalomjegyzék
- Marketing a magyar kisvállalatoknak
- Impresszum
- A szerzőről
- Előszó a 2012. évi kiadáshoz
- Köszönetnyilvánítás
- I. Mit kell tudni a kisvállalatokról?
- II. Mit jelent a marketing egy kisvállalat életében?
- A marketing lényege
- Értékteremtés a vevő számára
- Az értékvezérelt vállalati marketing lényege
- A marketing lényege
- III. Hogyan születik egy kisvállalat, és mit kell tudni az üzleti és marketingtervezésről?
- IV. Hogyan teremtsünk vevőinknek értéket termékeinkkel és szolgáltatásainkkal?
- A termék
- A termékek marketingszemléletű értelmezése
- A termékek csoportba sorolása a szükséges marketingtámogatás szempontjából
- A termék
- V. Milyen lehetőségekkel bír egy kisvállalat a fogyasztási cikkek és a fogyasztói szolgáltatások területén?
- VI. Milyen lehetőségekkel bír egy kisvállalat a termelési eszközök és az ipari szolgáltatások területén?
- Önálló marketingtevékenységet folytató termelőeszköz-gyártó kisvállalatok
- Önálló marketingtevékenységet folytató termelőeszköz-kereskedő kisvállalatok
- Önálló marketingtevékenységet folytató tanácsadó-szolgáltató kisvállalatok
- A beszállító kisvállalatok – vertikális hálózatok
- Horizontális hálózatokban való részvétel a kisvállalati marketing elősegítésére
- Önálló marketingtevékenységet folytató termelőeszköz-gyártó kisvállalatok
- VII. Mit kínáljunk, hogy vevőink elégedettek legyenek?
- VIII. Hogyan kerüljünk be a vevők fejébe?
- IX. Hogyan alakítsuk árainkat?
- X. Hogyan juttassuk el termékeinket a vevőkhöz?
- XI. Hogyan kössünk sikeres üzletet személyesen?
- XII. Hogyan (tömeg)kommunikáljunk?
- XIII. Hogyan legyünk sikeresek az online és a direkt marketing világában?
- Direkt marketing a kisvállalati gyakorlatban
- Kisvállalati online marketing
- Az internet jelentősége és elterjedtsége
- Az e-mail mint marketingeszköz
- A honlap mint marketingeszköz
- A honlapok használata marketingcélokra
- Egyéb online marketingeszközök
- Vállalati eset: Egy induló vállalkozás marketingtevékenysége: a Kiddi-Care Kft. esete
- A fejezethez ajánlott magyar nyelvű szakkönyvek
- Az internet jelentősége és elterjedtsége
- XIV. Mi az, ami mégis a legfontosabb?
- A könyvben megemlített vállalatok és szervezetek listája
- Irodalomjegyzék
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 777 7
Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak. Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el. Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége
Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni. Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató
Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero