Rekettye Gábor

Marketing a magyar kisvállalatoknak


A termékek marketingszemléletű értelmezése

A kisvállalat által kínált termékek és/vagy szolgáltatások megtervezésekor célszerű figyelembe venni a marketing-szakirodalomban kidolgozott értékhierarchiát, amely megteremti annak a lehetőségét, hogy a vállalkozás kínálatát a vevők számára is észlelhető módon különböztesse meg (differenciálja) a versenytársak kínálatától. Központi helyet foglal el ebben a megközelítésben az ún. alaptermék vagy a termék alaphasznossága. Az alaphasznosság az, ami miatt a terméket az emberek megvásárolják. A televízió alaphasznossága az egyedi vizuális szórakozás. A személygépkocsi alaphasznossága az emberek szállítása, a szállodai szoba alaphasznossága az alvás és pihenés lehetősége. Az alaphasznosság elméleti kategória, ahhoz, hogy ez a hasznosság a vevők számára hozzáférhető legyen termékké (szolgáltatássá) kell azt fejleszteni.

Marketing a magyar kisvállalatoknak

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 777 7

Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak.

Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft. Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el.

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni.

Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave