Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


Bevezető

A tudatos előrelátáson alapuló üzletpolitikai, stratégiai gondolkodás a nyugati piacgazdaságokban elsőként a vállalatvezetési gyakorlatban terjedt el széleskörűen a második világháborút követően, majd az 1960-as években az elméleti alapokat is lerakták a stratégia úttörő, elsősorban amerikai teoretikusai (Harvard-iskola, Ansoff). A továbbiakban az elmélet és a gyakorlat egymást áthatva, kölcsönös meghatározottságban fejlődtek oly módon, hogy egyes időszakokban a stratégia elmélete (és módszertana) „szaladt előre” a vállalati gyakorlathoz képest, más periódusokban viszont a praktikus vállalatpolitikai kezdeményezések mutattak irányt az elméleti koncepcióalkotásnak.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave