Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


A stratégiai tervezés racionális modellje és annak kritikája

A Stratégiai és üzleti tervezés című tankönyvünkben (AULA Kiadó Bologna tankönyvsorozata) bemutattuk a racionális stratégiai tervezés modelljét (Balaton–Tari, 2007, 17. old.), amelyet röviden felidézünk az alábbiakban. A 2.1. ábrán látható modell szerint a stratégia kialakítása a külső környezet és a belső adottságok elemzésével kezdődik. Ezt követően kiválasztják a szervezet tulajdonosai és vezetői azt az üzleti területet, amely ágazatban, iparágban a vállalkozás működni kíván. Ezután következik a cég küldetésének megfogalmazása, amely választ ad arra a kérdésre, hogy milyen szerepet kíván betölteni a vállalat a társadalomban, s milyen értékek figyelembevételével alakítja ki tevékenységét. A küldetésre támaszkodva megfogalmazzák az elérendő stratégiai célokat, majd hozzárendelik az előirányzatokhoz a célok megvalósítását szolgáló eszközöket és módszereket.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave