Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


Kölcsönös függőség a tudástranszferben

A szervezetek számára különösen fontos a tudás hatékony áramoltatása, mely folyamat keretében elterjedhetnek és beágyazódhatnak a legjobb gyakorlatok (Szulanski, 1996; Hansen, 1999). Az informális személyközi kapcsolatok szerepe vitathatalan a tudás elterjesztésének folyamatában: akik gyakraban kommunikálnak egymással és élvezik egymás társaságát, azok sokkal inkább hajlamosak tudásuk megosztására, mint azok, akik érzelmileg kevésbé érintettek, távolabb állnak másoktól. (Szulanski, 1996; Uzzi, 1997; Hansen, 1999). Reagans és McEvily (2003) rámutattak arra, hogy a tudástranszfer – bár számos lehetőség kínálkozna – csak kiválasztott egyének között valósul meg. Azok között, akik érzelmileg is kötődnek egymáshoz, lényegesen nagyobb a segítőkészség, a késztetés az információk megosztására vagy éppen mentorálásra.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave