Simon Judit

Marketing az egészségügyben


Az értékkoncepció különböző típusú megközelítései

A fogyasztó által nyújtott és a fogyasztónak nyújtott érték megkülönböztetése a szolgáltatásban azt is jelenti, hogy a fogyasztó számára akkor tudunk értéket nyújtani, ha igénybe veszi a szolgáltatást, vagyis a döntés nem csak az igénybevételről, a vásárlásról van a fogyasztó kezében, hanem a számára nyújtható értékről is. Az egyszerű példa (Pitta, Laric, 2004) a nyári melegben vizet vásároló fogyasztóról, amelyben a fogyasztó a víz elfogyasztása után a felfrissüléshez mint értékhez jut, az eladó számára viszont a vásárlásával nyújtott értéket, amennyiben kifizette az árat. Ha ezt a példát folytatjuk azzal, hogy ha a fogyasztó mindennap, vagy naponta többször is annál az eladónál vesz vizet (ha elégedett a víz minőségével, árával, a kiszolgálás módjával, az eladóval való kapcsolatával), akkor egyre értékesebb vevő lesz az eladó számára, és a vevői élettartam értéket is van értelme mérni és figyelemmel kísérni.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave