Simon Judit

Marketing az egészségügyben


A marketing koncepciói

Az egészségügyi szervezetnek több kérdést kell feltennie, az egyik döntő kérdés, hogy ki is a fogyasztója. Nagyon kevés kivétellel a szervezetek egyes szegmenseket szolgálnak ki, tehát szükséges a szegmentáció, a célcsoportképzés. A célcsoportra alapozva megfogalmazhatjuk a fogyasztóközpontú marketingfilozófiánkat (Kotler – CCDV6): értéket kell létrehozni, nyújtani és közölni a fogyasztóinknak. A modern marketing alapkoncepciója, kiindulópontja az érték. Az érték nem csak a kínáló, az ellátó szempontjából kell hogy keletkezzen – tehát hogy azt higgyük, hogy értéket szolgáltatunk a fogyasztónak –, hanem a fogyasztónak is azt kell gondolnia, észlelnie, hogy értéket kapott. A marketinges egyik feladata az, hogy a szolgáltató oldalán keletkező láthatatlan értéket észlelt értékké kell alakítania a fogyasztó oldalán. A CCDV-t ki lehet terjeszteni CCDVT-vé, ahol a T a target marketet jelenti, vagyis azt a célcsoportot, amelyik észleli az értéket. A szolgáltatónak nem általában a fogyasztók számára kell értéket előállítania, hanem egy jól meghatározott célcsoport számára. Ha egy bentlakásos ellátást nyújtó otthon (idősotthon például) a felső jövedelmű szegmens számára akar szolgáltatni, akkor az értékteremtést, kommunikációt és az érték nyújtását a felső jövedelmű családok számára kell kínálnia és az árat elég magasan megállapítani ahhoz, hogy olyan többletszolgáltatásokat is nyújtani tudjon, amelyeket ezek a családok igényelnek.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave