Simon Judit

Marketing az egészségügyben


Az együttműködő idősebbek (3. klaszter) jellemzői

A gyógyszerszedéssel, gyógyszerismerettel és az orvosi szolgáltatásokkal kapcsolatos ismeretek, illetve elégedettség alapján képzett szegmensek közül a harmadik, amelyet az „Orvoshoz forduló és együttműködő idősebbek” (38%) csoportjaként jellemeztünk összefoglalóan, néhány kérdésben eltérő jellemzőkkel rendelkezik a megkérdezettek átlagához képest. Ez a szegmens jellemzőbben törődik egészségével, nagyobb együttműködési készség állapítható meg nála. Ez részben azzal is összefügg, hogy a klaszter 53%-a a magas vérnyomásúak közé tartozik (a mintában a magas vérnyomásúak aránya mintegy 40%). Ez az arány a korösszetétellel is összefügg, ugyanis itt magasabb az idősebbek aránya. Az együttműködési készségnek olyan elemei, mint pl. a szűrővizsgálaton való részvétel, jellemzőbb ebben a szegmensben, mint a megkérdezettek összességét tekintve. A mintában tapasztalt arányhoz képest nagyobb arányban vesznek részt EKG-vizsgálaton, koleszterinszűrésen; a többi szűrővizsgálaton a részvételi arány az átlagoshoz hasonló. Az okok között gyakrabban szerepel a megelőzés, mint az általában jellemző. A magas vérnyomással kezelt betegek nagyobb hajlandóságot mutatnak az együttműködésre, illetve arra, hogy saját maguk is tegyenek valamit állapotuk javításáért. Így az életmódjuk megváltoztatásáról 65%-uk tett említést, míg általában a magas vérnyomással kezelt betegek 57%-a mondta ugyanezt. Az életmód-változtatást ebben a szegmensben nagyobb arányban jelenti a diéta bevezetése (70%). A magas vérnyomás befolyásolásában többen tartják fontosnak az életmódot, a megfelelő diétát, a kezelés mellett.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave