Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A rádióban megjelenő reklámok sajátosságai

A rádióreklámok a médium sajátosságából adódóan egy érzékszervre, a hallásra tudnak hatni, ugyanakkor ez mégis egyedi hatást, érzelmi bevonást, kreatív megoldásokat biztosíthat a hirdetői piac számára. A rádiós reklámok könnyen, gyorsan, igen alacsony költség mellett elkészíthetőek, kisebb-nagyobb kreatív stúdiók, hangstúdiók állnak a rendelkezésünkre a rádióreklámok elkészítésére. Napjainkban a rádiócsatornák is szívesen a hirdetők rendelkezésére bocsátják saját stúdiójukat és kreatív csapatukat, és helyben elkészítik a szükséges rádiószpotot, bejátszást, játékot. A rádiós megjelenések esetében is fontos a kreatív koncepció kialakítása, majd a szöveg, párbeszéd megírása és a hanghatások, zenék megtervezése. A stúdiók jellemzően rendelkeznek egy alap hang- és zenerepertoárral, amely beépíthető a szpotba, illetve a jogdíjak megfizetése mellett bármilyen zenemű, zeneszám is megvásárolható a reklámszpothoz.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave