Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A médium (média) mint reklámhordozó – kategóriák

Ami a média fajtáit illeti, az elsődleges csoportosítás szokásosan az alkalmazott technológiákra épül. Történetileg az első tömegközlési technológia a sajtó: Gutenberg találmánya, a mozgatható betűs nyomtatás révén az iparszerűen előállított könyv – ellentétben a korábban kézzel írott, másolt kódexekkel – szinte tetszőleges számú olvasóhoz juthatott és jutott is el, s egyúttal egy teljesen új társadalmi kommunikációs környezetet is teremtett a 15. század közepén, s ha úgy tetszik, McLuhan (1962) kifejezésével élve, létrehozta a nagyközönséget. Ez a nagyközönség lett a befogadó közege a következő nagy hatású médiaterméknek, a 18. század elejétől megjelenő újságnak, majd később a magazinnak.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave