Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Hagyományos marketingkommunikáció mobilkommunikációs eszközökön keresztül

A mobilkommunikációs platform a korábban említett előnyei miatt alkalmas arra, hogy az offline felületeket felruházza egy, a fogyasztó számára egyszerűen kezelhető interaktív funkcióval (direct response), s így hidat képezzen a különböző hagyományos marketingkommunikációs csatornák és a hirdetők saját, közvetlen és kiterjedt információt szolgáltató online felületei között. A vonalkód továbbfejlesztésének tekinthető mobilkód (vagy QR, azaz quick response kód) használatával az egyes marketingkommunikációs üzenetek kiegészíthetik egymást, a médiamixben valódi szinergiák jöhetnek létre. A fogyasztónak mindössze annyi a dolga, ha egy offline reklám felkeltette az érdeklődését, hogy leolvassa, lefényképezze a mellékelt mobilkódot (pl. sajtóban, indoor/outdoor plakáton vagy bármilyen egyéb kreatív felületen), amit egy ingyenes telefonos szoftver értelmez. E módszerrel egyszerűen lehet továbbítani rövid internetes hivatkozást, szöveges üzenetet, virtuális névjegykártyát stb. a fogyasztó felé, így a kis tárolókapacitással, esetleg rövid észlelési idővel bíró eszközök is továbbirányíthatják a valóban érdeklődőket egy többletinformációt biztosító felület felé. Így akár az is elérhető, hogy a hagyományos reklám tényleges és egyetlen célja a figyelemfelkeltés legyen. Ezzel párhuzamosan a reklámhordozók eredményessége is mérhetőbbé válik. Mérhető, hogy hányan voltak fogékonyak a hirdetés iránt (azaz hányan dekódolták az üzenetet és továbbíttatták magukat a hivatkozás irányába), de az is, hogy pontosan mely reklámhordozó eszköz felől mutattak érdeklődést a fogyasztók (Lausek, 2008). Az outdoor, illetve POS/POP elhelyezések esetében még az is mérhetővé válik, hogy földrajzilag pontosan mely reklámhordozók voltak a legnépszerűbbek, lehetővé téve egy még precízebb pozicionálást (Horváth, 2013).

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave