Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A videojáték és a reklámozás lehetôsége

A videojáték két alapvető módon kapcsolható a reklámhoz. Egyik esetben a játék helyet ad a reklámnak, a játék környezetében csak megjelenik a reklám (ezt in-game advertisingnak, játékon belüli reklámnak nevezzük). Rokon fogalom a contextual advertising (kontextusalapú reklámozás), amikor a játék mellett jelennek meg a téma, a célcsoport szempontjából releváns, kattintható hirdetések. A másik esetben maga a játék a reklám, az hordozza az üzenetet, az összes mechanizmus a reklámozó céljai szerint kerül kialakításra (ezt advergame-nek, reklámjátéknak nevezzük). Mindkettőre láthatunk számos példát, de ezeket egyelőre a nemzetközi gyakorlatból kell kölcsönözzük, mert hazánkban épp csak kialakulóban van ezen hirdetési formáknak az infrastrukturális háttere. Érdemes megjegyezni, hogy az advergame-ek szoros rokonságban állnak a mobiltelefonok kapcsán bemutatott márkázott alkalmzásokkal (branded application), amelyről a fejezet korábbi szakaszában olvashattunk.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave