Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Az élmények jelentősége

A rendezvények nagyjából egyidősek az emberiséggel: az ókori Róma gladiátorviadalait egyszerre több tízezren követték figyelemmel – a Colosseum befogadóképessége közel 50, a Circus Maximusé csaknem 250 ezer fő volt. Kínában a színesre festett sárkányhajó-viadalok tekintenek vissza több ezer éves hagyományra, amelyek egyszerre szolgálták a szórakozást és a testedzést (Moise és mtsai, 2008). A 21. században azért kerültek újra előtérbe a különböző rendezvények, mert megoldást jelenthetnek a marketingesek egyik fő problémájára. A hagyományos marketingkommunikációs eszközök hatékonyságának csökkenése, az ezekkel szembeni ellenállás növekedése újszerű megközelítést igényel a vállalatok részéről – erre pedig alkalmasak lehetnek a különböző vállalati rendezvények.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave