Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Ellenőrző kérdések

  1. Mi a kommunikáció fogalma, hogyan általánosítható, modellezhető a kommunikáció folyamata?
  2. Milyen főbb ismérvek szerint csoportosítható a kommunikáció folyamata, és ezek alapján milyen releváns kommunikációs formákról és szintekről beszélhetünk?
  3. Hogyan függ össze a tömegkommunikáció-elméletben a tömegkommunikáció és a média fogalma?
  4. Melyek a tömegkommunikáció főbb funkciói?
  5. Mi a médiaszíntér fogalma, milyen tényezők határozzák meg ennek szerkezetét az egyes nemzetállamokban?
  6. Mi a marketingkommunikáció fogalma?
  7. Mi az eltérés a médiaelmélet és a marketingkommunikáció által használt médiafogalom között?
  8. Milyen szempontok szerint jellemezhetőek a reklámhordozók?
  9. Mit jelent az integrált marketingkommunikáció?
  10. Milyen ismérvek szerint csoportosíthatók az egyes reklámcsatornák, s mi az így képzett csoportok tartalma?
  11. Milyen beosztási szinteket ismer a kreatív és a médiaügynökségeknél, s ezekhez jellemzően milyen feladatkörök tartoznak?
  12. Csoportosítsa a reklámeszközöket érzékelhetőségük szerint!

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave