Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A véleményvezérek és a hálózatok szerepe

A hálózatok tulajdonságai sok tudományág – így a fizika, a matematika mellett a társadalomtudomány – képviselőit foglalkoztatják. A különböző tudományágak közös megállapításai közé tartozik a kapcsolódási pontok, csomópontok léte. Az alternatív marketingeszközök szempontjából fontos ezeknek a hálózati csomópontoknak, másképpen véleményvezéreknek az azonosítása, mivel az ő megnyerésükön keresztül rengeteg fogyasztóhoz lehet eljutni (Varga, 2007). A közösségekre épülő kampányok sikerének ugyanis ez az egyik titka, azaz, hogy a fogyasztókat összekötő kapcsolati hálók feltérképezésével megtaláljuk a csomópontként működő véleményvezéreket – ők azok, akik valamilyen termék, szolgáltatás vagy vállalat hírét hatékonyan és gyorsan tudják terjeszteni saját közösségi hálójukon keresztül.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave