Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A közterületi reklámpiacra történő belépés

A reklámtörvény meghatározza a szabadtéri reklámhordozó fogalmát, amely az a reklám közzététele céljából építményen kívül elhelyezett eszköz, az árusítás helyén elhelyezett áru elérhetőségét jelző eszközöket kivéve. További előírás, hogy a reklám közzétevője köteles azonosítható módon feltüntetni a cégnevét (nevét), továbbá a székhelyét (lakóhelyét). A közterületi reklámok elhelyezésére vonatkozó szabályokat azonban egy másik jogszabály, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény állapítja meg. A törvény az önkormányzatok hatáskörébe sorolja a helyi építési szabályzatok megalkotását, így a közterületen elhelyezett reklámhordozókra is az egyes települések rendelkezései az irányadóak. A közterületi reklámok elhelyezésénél továbbá a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény előírásait is figyelembe kell venni a reklámok műemléképületen vagy műemlékileg védett területen történő elhelyezésekor.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave