Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A nyomtatott sajtó

A technológia fejlődésével a lapkiadás folyamata is egyre hatékonyabbá vált, ami azonban csak részben ellensúlyozta az újságok és a magazinok iránt csökkenő keresletet, valamint az elektronikus médiumok által elszívott hirdetési bevételeket. A digitális online médiumok innovatív hirdetési megoldásai ugyan a reklámbüdzsék egyre nagyobb hányadát vonják el a lappiactól, a lapokban megjelenő hirdetések hatása továbbra is számottevő. A sajtó napjainkban oly sokszor említett hanyatlása relatív. Az ingyenes lapok további térnyerése és az olvasók árérzékenysége egy permanens piacjellemzővé lépett elő, ugyanakkor a fejlett régiókban az iparágban a korábbi, magasnak tekinthető profitráták erodálódnak, a piaci konszolidáció mentén a sajtópiacon megfigyelhető a tőkekoncentráció és a specializáció (számos kis példányszámú lapból álló lapportfóliók), a világ fejlődő térségeiben pedig a nyomtatott sajtó továbbra is növekszik, aminek visszahatása van a fejlett régió sajtópiacára is: a globális sajtóvállalatok kihasználják az itt keletkező profitot a fejlett piacaikon való termékfejlesztésre (pl. digitális megoldások) (Molnár, 2010). A nyomtatott sajtó a fokozódó verseny, valamint az újabb és újabb kihívások ellenére jelenleg is a médiapiac egyik legjelentősebb szektora, amely a reklámozók számára még jó ideig hatékony hirdetési lehetőséget nyújt.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave