Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A hazai magazinpiac

Míg a rendszerváltást megelőzően a fogyasztói magazinok piacán általában csupán egy cím jelent meg az egyes tematikákban, és ezek is gyenge minőségű, olcsó, igaz, nagy példányszámú kiadványok voltak, a kilencvenes években egy-egy tematikán belül a címek száma sokszorosára nőtt, és jelenleg akár több tucat lap is megjelenik egy adott szegmensben. Az országos terjesztésű magazinok piacán általában monopolisztikus jellegű a verseny, továbbá jelentős a termékdifferenciálás. Monopóliumról még abban az esetben sem beszélhetünk, ha valamely szegmensben lényegében csupán egyetlen cím van jelen (például az ingyenes programmagazinok piacának a Pesti Est éveken keresztül egyeduralkodó szereplője volt), hiszen az adott célcsoportot a hirdetők eltérő tematikájú lapokon keresztül is elérhetik.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave