Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A közterület fogalma

A közterületi hirdetési formák közé tartozik minden közterületen megjelenő hirdetési és reklámeszköz, vagyis az utcákon, közlekedési eszközökön, épületeken, égbolton stb. megjelenő reklámok. Bár leggyakrabban óriásplakátokkal és ún. citylightokkal45 azonosítjuk a közterületi reklámot, látni fogjuk, hogy ennél jóval változatosabb és bővebb a közterületi reklámozási lehetőségek tárháza. A közterület mint médium, illetve reklámeszköz egyik legmeghatározóbb jellemzője, hogy a csak reklámüzenetet hordozó eszközök közé tartozik. Vagyis más tartalmi, információs üzenetet – hang, kép vagy szöveg formájában – nem tartalmaz, szemben a televízióval, sajtóval, rádióval, mozival vagy akár az internettel. Ezért is találkozunk több kutatásban is azzal az eredménnyel, hogy a közterületi reklámeszköz a fogyasztók számára a legkevésbé zavaró eszközök közé tartozik, hiszen a közterületen megjelenő hirdetés nem szakítja meg a tartalmi szolgáltatás fogyasztását. Másik fontos jellemzője, hogy jellegéből adódóan abszolút tömegmédium, vagyis költséghatékony módon nagy tömegek elérését teszi lehetővé, magas lefedettséget biztosítva a hirdetők számára. A reklámüzenet kialakítása és hatékonysága szempontjából kiemelten fontos az a triviális megállapítás, hogy a közterületi médiumok jellemzően vizuális eszközök, tehát kizárólag a látásra gyakorolnak ingert, ezt főként a kreatív anyag kialakításánál és az átadni kívánt üzenet mennyiségénél fontos figyelembe venni.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave