Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A közterületi reklámpiac szereplői

Ha a közterületi médiumokkal mint reklámhordozókkal tervezünk, dolgozunk együtt, gyorsan szembesülünk azzal, hogy egy nagyon összetett piacról van szó. A különböző felületek és azok térbeli, földrajzi szétszórtsága miatt nehezen átfogható és kontrollálható eszköztárat jelentenek. Emiatt egy sajátos piaci rendszerrel találkozunk a közterületi reklámhordozók esetén. A közterületi piac szereplői a hirdetők, a médiaügynökségek, a médiatulajdonosok, ahogy azt a második fejezetben már láttuk, valamint az úgynevezett optimalizáló cégek, akik az ország településeit táblaszinten ismerik. Ilyen cégek hazánkban például a Portland, az Odex vagy a PPI kinetic. Az optimalizáló cégek segítségével az ügynökségek vagy akár direkt módon a hirdető a lehető leghasznosabb helyekre tudják elhelyezni a hirdetéseiket. A többi médiumtól eltérően az sem ritka, hogy a hirdetők közvetlenül a médiatulajdonosokkal dolgoznak együtt, ügynökségi közreműködés nélkül.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave