Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Közterületi hatásvizsgálatok, POSTerTEST

A Szonda Ipsos 1992 óta végez havi rendszerességgel óriásplakát hatásvizsgálatot. A vizsgálati módszer maximum 80 darab kampány lekérdezését teszi lehetővé – több kampány esetén az interjúalany figyelme lankad –, ezért a mérendő kampányokat az ügyfelek igénye, illetve a kampányok piaci értéke szerint választja ki. Minden hónapban 800 személyt kérdeznek meg, akik fontosabb demográfiai ismérveik alapján reprezentálják a 28 000 főnél népesebb településeken élő 15–70 év közötti lakosságot. A 28 000 főnél népesebb települések közé tartozik Budapest – kiegészítve az agglomerációjával –, valamint a 43 legnagyobb vidéki város. Az adatfelvétel személyes, érintőképernyős hordozható számítógéppel támogatott, személyes interjúkkal (CAPI, Computer-Assisted Personal Interviewing), a megkérdezettek otthonában zajlik. A kiképzett kérdezőbiztosok az otthonukban keresik fel a mintába került személyeket, és egy standard kérdőívet kérdeznek le tőlük. A plakátok színes, digitális formátumban jelennek meg a képernyőn. Az egyes kampányok hatásvizsgálati adatait a teljes lakosság mellett olyan csoportokra is lekérdezhetjük, amelyek közelebb állnak a hirdető célcsoportjához, és közterületen az átlagostól eltérő hatáseredményeket produkálnak.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave