Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A közterületen megjelenő reklámok sajátosságai

A közterületi reklámok alapvető követelménye, hogy a tervezéskor figyelembe vegyük, ezek az üzenetek néhány másodperc alatt kell hogy elérjék a céljukat, és bár talán több kontaktuson keresztül, de nagyon röviden és tömören kell átadniuk az üzenetet. El kell kerülni, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen. A Szonda Ipsos közvélemény-kutató cég óriásplakát-kutatása hónapról hónapra megdöbbentő eredményeket hoz. A felmérés szerint a megkérdezettek által legszebbnek, leghatékonyabbnak ítélt plakátok túlnyomó többsége a kreatív versenyeken labdába sem rúghatna, a sablonos, unalmas vagy a nem igazán kreatív megoldások érik el a legjobb észlelési, tetszési, azonosítási vagy aktivizálási eredményt. Sokszor például a hiper- és szupermarketek árreklámjai kerülnek ki leghatékonyabbként, a „65 forintos margarin” és a „169 forintos banán” hirdetéseikkel. Így például hónapról hónapra nagyon jó teljesítményt mutat a Tesco áruházlánc, amelynek – árak és termékek kommunikálására – az egyik legjelentősebb kommunikációs csatornája az óriásplakát (Tóth, 2007).

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave