Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


Az ízlelés és a szaglás: érezni az ízét és az illatát…

A szagok megítélése minden érzékszervi észlelésünk közül a legellentmondásosabb. Mint minden inger esetén, az erős kémiai ingerek is jellegüktől függetlenül elhárító magatartást váltanak ki. Bizonyos ízekhez és illatokhoz már gyerekkorunkban hozzászokunk, és akkor is kellemesnek érezzük, ha máshol, esetleg más kultúrában nevelkedett embertársaink kimondottan viszolyognak tőle. A szagok jelentőségéről ma kevés elképzelésünk lehet, mert a mi kultúránkban tabu a testszag, s általában leplezni igyekszünk minden természetes szagunkat. A középkorban ez teljesen másképpen volt, mivel sokfelé a vizet – a fertőzött víz miatt – veszélyes dolognak tartották, ezért viszonylag keveset mosakodtak. El sem tudjuk képzelni, hogy Michelangelónak milyen illata lehetett, aki a feljegyzések szerint félévente váltott kapcát a csizmájában. Az ízlelés és az ízek megítélése is sokat változott. A középkorban, nem lévén hűtőszekrény, elődeink gyakran voltak kénytelenek enyhén romlott, rossz szagú, sőt rossz ízű táplálékot fogyasztani. Erős paprikával el lehet venni az étel émelyítő ízét.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave