Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


Érzelmek és a fogyasztók választásai

A fogyasztó döntését és választását – melyik terméket vagy szolgáltatást veszi igénybe, miért marad lojális vagy éppen miért nem marad az –, mint láttuk, megpróbálták megérteni aktuális vágyai, félelmei és aktuális kontextusa által, viselkedését megpróbálták értelmezni az ingerkörnyezet által nyújtott jutalommal, illetve a mélylélektan titokzatos tudatalatti folyamataival. Megértettük, hogyan dolgozza fel az információt, mennyire könnyen ejthető csapdába, és mennyire egyszerűen állít fel saját magának csapdákat, csak azért, hogy némi figyelmet és gondolkodást spóroljon meg. A reklámozók a mai napig viszonylag eredményesen tudják befolyásolni a fogyasztói döntéseket, bár újra meg újra felteszik a kérdést, hogy vajon nem kidobott pénz-e a reklám. David Ogilvy híres bon mot-ja – „Tudod-e, hogy mi történik, ha nem reklámozol? Semmi!” – azonban a mai napig érvényes, s jelmondatként nem egy reklámügynökség falán ott szerepel. Lord Leverhulme-nek tulajdonítják annak a gondolatnak a megfogalmazását, hogy a „reklámra költött pénz 50%-a felesleges, csak nem tudjuk, hogy melyik 50%”. Az Unilever elnöke – Niall Fitzgerald (1998) – ma már 90%-ra teszi a kidobott pénz arányát.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave