Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


4.8. A negatív termékélményeink

 
Eltörött (a lábam, mert rossz volt a biciklim pedálja),
átvertek (mert nem is olyan volt a termék),
elnéztem (a táblát a kereszteződésben),
megszívtam (mert másnapra még olcsóbb lett, pedig azt mondták, ezek a végső árak)
 
Kikeresve az Akadémiai Kiadó Magyar értelmező kéziszótárából az élmény szót, a következőket találjuk:
„ÉLMÉNY”
  1. Érzelmileg, lelkileg átélt esemény, történés.
  2. A személyiség kiteljesedését szolgáló tapasztalat.
Amikor élményekről beszélünk vagy gondolkodunk, legtöbbször inkább pozitívan megélt események kapcsán emlegetjük ezt a szót. Vannak azonban olyan esetek is, amikor az utazási iroda katalógusában kinézett szállásunkra érkezünk és kiderül, hogy az a szépen fotózott medencetér csillogó kék víztükörrel a valóságban tulajdonképpen inkább egy kis zöld pocsolya. Vagy előfordulhat, hogy a „dizájnos”, tölcsér alakú üvegkelyhes turmixgépünk a használat során instabillá válhat alakja és a felül terhes kiképzése miatt, s bár nagyon modernnek tűnik és jól mutat a polcon, a banánturmix készítése során azonnal felborul, ha nem fogjuk két kézzel. Az események, amelyeket átélünk, hatással lesznek gondolatainkra és érzéseinkre, viszont egyáltalán nem pozitív eseményként tartjuk számon őket. Ebben a fejezetben ezekkel a nem éppen pozitív kicsengésű élményekkel foglalkozunk a termékvilág kapcsán.
A negatív élményeket alapvetően két nagy csoportban tárgyaljuk. Az egyik csoportba a termék kereskedelmével, értékesítési folyamatával és értékesítési gyakorlatával kapcsolatban felmerülő negatív élmények tartoznak, a másikba pedig magához a termékhez és használatához kapcsolódó negatív események. Részben így osztjuk fel fejezetünket is: először a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat okozta negatív termékélményekkel foglalkozunk, azután pedig a termékbiztonsági problémákkal, ez pedig kiegészül az éretlen információs és kommunikációs technikai termékek okozta negatív termékélményeink tárgyalásával.
 

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave