Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A vásárlás élménye

Hogyan és mi módon befolyásolja a termékekhez kötődő élményeinket a megszerzés csatornája, azaz a vásárlás folyamata? Mi okból érezzük különböző értékűnek ugyanazt a sportcipőt attól függően, hogy mikor és hogyan jutottunk hozzá? Hogy lehet, hogy 80 mg koffein különböző történésekkel körítve egészen más élményt nyújt számunkra? Mi az élmény abban, hogy nem szolgál ki senki egy bútoráruházban? Milyen élményeket keresnek a „makrancos” vásárlók (Törőcsik, 2007)? Ezekre a kérdésekre keresi a válaszokat ez a vásárlás élményéről szóló fejezet. A fejezetben bemutatott értékeken alapuló modell a már korábbiakban is használt és hivatkozott Product Experience könyvből származik, azonban a példák és a magyarázatok a hazai üzletek és vásárlási módok gyakorlatából kerültek mellé.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave