Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A termékélmény dimenziói

A könyv eddigi részei különböző elméletek mentén írták le a termék és a felhasználó interakciója eredményeként tapasztalható termékélményeket, aprólékosan boncolgatva a felhasználó fejében lejátszódó azon – gyakran villámgyors – folyamatokat, amelyek a termékekkel kapcsolatos értékítéleteinket, döntéseinket és viselkedésünket éppen meghatározzák. A szerzőkben felmerült az igény arra, hogy valahogyan mennyiségi módon is meghatározzák a termékélmény egyes összetevőit. Valójában a szubjektívet és a megfoghatatlant próbáltuk meg meghatározott korlátok között bizonyos termékek esetére statisztikai módszerekkel mennyiségileg megragadni és értelmezni. Ebben a fejezetben egy saját kutatásunk eredményét adjuk közre vázlatos formában, amit ebben a könyvben publikálunk először.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave