Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


Marketing a stratégiában, stratégia a marketingben

A marketing, mint azt az előzőekben láttuk, csak egy a vállalkozások funkcionális területei között. Ennek megfelelően a marketingterv és a tervezés folyamata nagyon hasonlít a pénzügyi, a termelési vagy a humánfunkciók tervezésének módjához, peremfeltételeit ugyanúgy a holding vagy az üzleti egység stratégiája határozza meg. Szerepe mégis sok tekintetben egyedülálló. A marketing – bár csak egy funkciót testesít meg – első az egyenlők között. A ma vállalkozásai ritkán tekinthetnek el a marketingtechnikák alkalmazásától, soha nem hanyagolhatják el a marketinggondolkodás érvényesítését. A marketing elve hatja át a vállalati, a holding-, az üzletiegység-terveket, mert a piachoz történő szüntelen alkalmazkodás nélkül nincs lehetőség a sikerre. Amennyiben a marketing nem jelenik meg a felsőbb szintű tervezésben, a siker esélye drasztikusan csökken. A marketing az üzletpolitika, az üzleti filozófia integráns, el nem hanyagolható része. A fogyasztó megértése és szükségleteinek kielégítése révén válik kézzelfoghatóvá a piaci siker.

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave