Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


A stratégia megvalósításának emberi oldala

A stratégia végrehajtása mindig emberi feladatot jelent (ma még 100%-ban). Ennek megfelelően a sikeresség az emberek szaktudásának, hozzáállásának, emberi, kommunikációs és vezetési stílusának a függvénye. A vállalati dolgozók nem azonos időt töltenek az egyes stratégiák elkészítésével és megvalósításával. Míg egyesek – így elsősorban a felső vezetők – munkaidejük viszonylag nagy részét, gyakran 80%-át töltik tervezési feladatokkal, és csak 20%-át a megvalósítással, addig mások – így például az üzemvezetők – munkaidejének döntő részét a megvalósítás teszi ki, és szinte egyáltalán nem kell a tervezés általuk sokszor módszertanában is ismeretlen kérdéskörével foglalkozniuk (12.4. ábra) (Ferrell–Lucas–Luck, 1994).

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave