Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Mit támogassunk? – A támogatott ügy tartalma

Ezt az ügymarketing az „illeszkedés kérdésének” tekinti. A CRM-kampányt megtervező menedzsereknek elegendő számú olyan ügyalternatívát kell összegyűjteniük, melyek illeszkednek a vállalat termékeihez, ahhoz, hogy sikeres legyen a kezdeményezés. Az illeszkedés az ügymarketingkampányok esetén azt fejezi ki, hogy a támogatandó ügy mennyire kapcsolódik a vállalat alap üzleti tevékenységéhez (Simmons–Becker-Olsen 2006), vagyis a két tényező mennyire képes egészként együttműködni. Ha az illeszkedés magas, akkor a vállalat feltételezhetően hatékonyabban képes segíteni a jótékonysági szervezetnek, ugyanis a felek közötti nagyobb összhang felerősíti, megnöveli a szakértelem átadását, valamint a tevékenységek, tudás, technológiák, piacok, és termékek területein való együttműködést (Rumelt 1974). Érdekes ugyanakkor, hogy ha az illeszkedés magas, a fogyasztók úgy érezhetik, hogy a vállalat egyfajta hozzáértő szerepet tölt be az ők adományozási erőfeszítéseikben (Alcañiz–Cáceres–Perez 2010), vagyis úgy érezhetik, hogy a tevékenységük kevésbé mérvadó a hozzáértő vállalathoz képest a kampány menedzselésében.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave