Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Hol támogassunk? – Az ügy térbeli megjelenése

A CRM-szakirodalom arra is felhívja a figyelmet, hogy a CRM hatékonyságát befolyásolja a támogatott ügy elhelyezkedése. Nem mindegy, hogy a támogatás helyi (kis közösségeket érintő), országos, vagy globális. Varadarajan és Menon (1988) a támogatott ügy térbeli távolságát és közelségét, annak hatását a CRM-re vizsgálták, összekötve azt a nemek viszonyulásával az ügyeket támogató marketinghez. Ha az adomány nyújtója közel van az adomány alanyaihoz, előbbi nagyobb hajlandóságot mutat utóbbi megsegítésére (Bar-Tal 1976). Ugyanezen elv érvényesül az ügymarketing esetében is, vagyis a helyi, országos szintű ügyek támogatása nagyobb szimpátiát képes kiváltani, mint a globális, nemzetközi szintűeké. Grau és Folse (2007) azt vizsgálták, hogy a támogatandó ügy „távolsága” hogyan képes befolyásolni azon fogyasztókat, akik kevésbé érintettek, vagy kevésbé mutatnak érdeklődést a hasonló kampányok iránt. Kutatásuk megerősítette, hogy a változónak fontos szerepe van, vagyis azon vállalatok, akik a nemzetközi szintűekkel szemben helyi ügyeket képviselnek, kedvezőbb megítélést váltanak ki a befogadók körében.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave